Szkolenie nt. Gminne systemy gospodarki odpadami w nowych uwarunkowaniach prawnych.

Zielona Góra, 22.10.2019 r.

Szanowni Państwo

Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast serdecznie zaprasza Państwa do udziału w szkoleniu nt. "Gminne systemy gospodarki odpadami w nowych uwarunkowaniach prawnych. Przegląd aktualnego stanu prawnego, w tym ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.", które odbędzie się w dniu 28 listopada br. w Łodzi w Hotelu AGAT (ul. Strykowska 94, 91-604 Łódź).
Szkolenie rozpocznie się o godzinie 9:30 – w Sali konferencyjnej Hotelu AGAT (parter).
Prowadzący szkolenie: dr Jędrzej Bujny. Radca Prawny. Partner. – SMM Legal Maciak, Mataczyński Adwokaci sp. k.
Przewidywany czas szkolenia: około 6 godzin.

Opis i cel szkolenia
Dnia 19 lipca 2019 r. Sejm przyjął ustawę o zmianie ustawy utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wejście w życie nowych regulacji będzie oznaczało kolejną rewolucję gminnych systemów gospodarki odpadami. Należy bowiem zauważyć, iż ustawodawca nakłada na rady gmin obowiązek dostosowania dotychczasowych uchwał rady gminy wydanych na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach, do nowych regulacji prawnych.
Obok noweli ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na uwagę zasługują również inne zmiany związane z gospodarką odpadami. Mianowicie, 5 marca 2020 r. upływa termin na złożenie wniosków o zmianę zezwoleń i pozwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, który to obowiązek został nałożony na mocy ustawy z dnia 20 lipca o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 1592 ze zm.). Należy przy tym zauważyć, że nowe regulacje doprowadziły do zaostrzenia wymagań wobec podmiotów zajmujących się zbieraniem i przetwarzaniem odpadów. I tak, ustawodawca wprowadził m.in. obowiązek prowadzenia monitoringu wizyjnego w miejscu magazynowania odpadów lub składowania odpadów, obowiązek uzyskania tzw. operatów przeciwpożarowych, a także wymóg ustanowienia zabezpieczenia roszczeń. Nie dopełnienie powyższych wymagań zagrożone jest natomiast daleko idącymi sankcjami, łącznie z wygaśnięciem decyzji odpadowych.
Mając na uwadze niezwykle szeroki zakres zmian, a przede wszystkim skalę wyzwań, które czekają gminy oraz podmioty prowadzące działalność w obszarze gospodarki odpadami, przygotowaliśmy szkolenie, którego celem jest przybliżenie w przystępnej formie aktualnego stanu prawnego. Ponadto, szkolenie może być okazją do wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk pomiędzy gminami, a także przedsiębiorcami działającymi w obszarze gospodarki odpadami.
Adresaci szkolenia: przedstawiciele urzędów gmin oraz urzędów miejskich, pracownicy urzędów gminy odpowiedzialni za gospodarkę odpadami lub ochronę środowiska, przedstawiciele zakładów komunalnych, zakładów odbierających i transportujących odpady oraz innych podmiotów zagospodarowujących odpady komunalne (RIPOK, PSZOK).

Opłata za udział w szkoleniu obejmuje, bufet kanapkowy, lunch, serwis kawowy oraz koszty organizacyjne i wynosi: 450,00 zł/os netto + 23 % VAT. Warunkiem wpisania na listę szkolenia jest przesłanie wypełnionej i podpisanej karty zgłoszenia wraz z potwierdzeniem dokonania przelewu na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 21 listopada br.
W załączeniu przesyłamy program szkolenia wraz z kartą zgłoszenia.


Serdecznie zapraszamy

Prezes Zarządu Krajowego

Wojciech Janka


Pobierz kartę zgłoszenia Karta zgłoszenia

Pobierz program szkolenia Program szkolenia