WTOREK, 25 czerwca 2019 r. godz. . Dzisiaj są imieniny: Doroty, Łucji, Wilhelma

Sprawdź się przed kontrolą UODO, czy poprawnie wdrożyłeś RODO w swoim zakładzie oczyszczania miasta

Zielona Góra, 26.03.2018 r.

 

Szanowni Państwo

Krajowe Forum Dyrektorów Zakładów Oczyszczania Miast  zaprasza do udziału w szkoleniu nt. "Sprawdź się przed kontrolą UODO, czy poprawnie wdrożyłeś RODO w swoim zakładzie oczyszczania miasta" które odbędzie się w dniu 16.04.2019 r. w Łodzi  w Hotelu Agat (ul. Strykowska 94; 91-604 Łódź; www.agathotel.pl).
Adresatami szkolenia są Administratorzy Danych Osobowych, Inspektorzy Ochrony Danych, kadra kierownicza odpowiedzialna za system ochrony danych oraz wszystkie osobowy bez względu na poziom wiedzy, zajmujące się ochroną danych osobowych w Zakładach Oczyszczania Miast.
Celem szkolenia jest praktyczne omówienie uchwalonego w kwietniu 2016 r. unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów branżowych dotyczących Zakładów Oczyszczania Miast. Organizowane warsztaty i ćwiczenia mają na celu zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie opracowania i wdrożenia niezbędnej dokumentacji wymaganej w systemie ochrony danych osobowych tj. Polityki Ochrony Danych i Instrukcji zarządzania systemem informatycznym wraz z dokumentacja powiązaną, a także pozwoli określić niezbędne zmiany w dotychczasowej dokumentacji Zakładu, dostosowując ją do wymagań RODO. Zdobyta wiedza i umiejętności w pełnym zakresie przygotują uczestników szkolenia do samodzielnego wywiązywania się z obowiązków wynikających z RODO jako Administratora Danych Osobowych oraz Inspektora ochrony danych.

Godzina rozpoczęcia szkolenia - 9.00.
Przewidywany czas szkolenia – ok. 5-6 godzin.
Prowadząca szkolenie:

Małgorzata Torenc - Prawnik - specjalizująca się w zarządzaniu ochroną danych osobowych od 2010 roku, wykładowca studiów podyplomowych "IOD - Inspektor Ochrony Danych Osobowych" prowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Doświadczony audytor bezpieczeństwa informacji normy PN-ISO/IEC 27001:2007, legitymująca się certyfikatem PRINCE2. Dzięki swojemu doświadczeniu i stale rozwijanej wiedzy zawsze nadążającej za zmieniającymi się przepisami, dba o bezpieczeństwo danych osobowych i ich przetwarzanie świadcząc usługi doradcze, szkoleniowe, wdrożeniowe, asysty techniczno-prawnej oraz świadcząc usługi Inspektora Ochrony Danych w sektorze medycznym, ubezpieczeniowym oraz instytucjach administracji państwowej.

Wojciech Antonowicz - Audytor wiodący systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO/IEC 27001:2013. Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie modelowania procesów biznesowych, zarządzania ryzykiem i wdrażania polityk bezpieczeństwa oraz procedur ochrony danych osobowych w instytucjach państwowych, placówkach oświatowych i służbie zdrowia. Legitymuje się certyfikatami ISO, PRINCE2, ITIL, M_o_R, IsecMan. Dzięki swojemu doświadczeniu i stale rozwijanej wiedzy względem zmieniających się przepisów i norm z zakresu bezpieczeństwa informacji dba o właściwe przetwarzanie danych osobowych świadcząc usługi doradcze, szkoleniowe, wdrożeniowe oraz asysty techniczno-prawnej we współpracy z Kancelarią Ochrony Danych Osobowych w Zielonej Górze.

Program szkolenia:

I część – najnowsze zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych w świetle wymagań RODO

  1. Podstawy prawne ochrony danych osobowych, definicje, regulacje prawne.
  2. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych.
  3. Prawa osoby, której dane dotyczą.
  4. Administrator Danych Osobowych i podmiot przetwarzający obowiązki w świetle RODO.
  5. Bezpieczeństwo danych osobowych, zgłaszanie naruszeń ochrony danych organowi nadzorczemu.
  6. Ocena skutków dla ochrony danych osobowych (DPIA)
  7. Podział danych osobowych przetwarzanych w formie elektronicznej i papierowej:
    • zwykłe
    • dane wrażliwe - szczególne kategorie danych osobowych.
  8. Zgody osoby, której dane są przetwarzane
  9. Udostępnianie danych i powierzenie przetwarzania danych. Umowa powierzenia i jej niezbędne elementy.
  10. Odpowiedzialność cywilna związana z naruszeniem prywatności.
  11. Uprawnienia organu nadzorczego, procedury kontroli i kompetencje egzekucyjne Urzędu Ochrony Danych.
  12. Środki ochrony prawnej:
    • prawo do wniesienia skargi,
    • prawo do ochrony prawnej przed sądem
    • prawo do odszkodowania i odpowiedzialność
  13. Kary administracyjne i pieniężne - sankcje
  14. Wymagania techniczne w zakresie ochrony danych osobowych.
  15. Przetwarzanie danych osobowych w kontekście zatrudnienia.
  16. Podsumowanie, dyskusja.

II część – praktyczne warsztaty sporządzania dokumentacji według RODO

  1. Jak prawidłowo sporządzić wymaganą dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych: Politykę bezpieczeństwa oraz Instrukcję zarządzania systemami informatycznymi?
  2. Jak wdrożyć sprawny system wydawania oraz ewidencji upoważnień do przetwarzania danych osobowych?
  3. W jaki sposób szybko i skutecznie szkolić pracowników, którzy mają dostęp do danych osobowych?
  4. W jakich przypadkach i w jakim zakresie można przetwarzać dane osobowe klientów oraz pracowników?
  5. W jaki sposób zabezpieczyć dane osobowe, przetwarzane tradycyjnie (na papierze) i w ramach systemów informatycznych?
  6. Jak przeprowadzić skuteczny audyt procesów przetwarzania danych osobowych?
  7. Jakie są praktyczne sposoby rozwiązywania konfliktów, związanych z przetwarzaniem danych osobowych – jak zachować się, jeśli klient lub pracownik złoży skargę na niewłaściwe przetwarzanie jego danych osobowych?
  8. Gdzie szukać odpowiedzi na pytania związane z ochroną danych osobowych – kiedy należy sięgnąć po ustawę o ochronie danych osobowych, kiedy po rozporządzenie wykonawcze, a kiedy po doktrynę prawniczą?
  9. Jak postępować w przypadku kontroli UODO?
  10. Powierzenie danych osobowych – czym jest, jak sformułować właściwą umowę powierzenia danych osobowych, jak weryfikować podmioty którym powierza się dane osobowe.
  11. W jaki sposób skonstruować prawidłową klauzulę zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  12. Jaka jest rola Inspektora Ochrony Danych w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa? – Komunikacja z pozostałymi pracownikami przetwarzającymi dane osobowe.
  13. Sprawdzenia i sprawozdania: w jaki sposób przeprowadzać sprawdzenia? Jak często? jakiego rodzaju sprawdzenia IOD/ADO może przeprowadzić? IOD agentem UODO (fakty i mity).Jak powinno wyglądać sprawozdanie z przeprowadzonego sprawdzenia? W jaki sposób wkomponować obowiązek przeprowadzania sprawdzeń do Polityki Ochrony Danych Osobowych?
  14. Szkolenia dla pracowników: co się zmieniło po 25 maja 2018 r.? W jaki sposób szybko i skutecznie szkolić upoważniane osoby? Jak przygotować odpowiednio sprofilowany program szkoleń? jak stworzyć procedurę szkolenia pracowników?

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 420,00 zł/os. netto + 23% Vat (w tym  materiały szkoleniowe,  bufet kanapkowy,  przerwa kawowa, lunch).
Zgłoszenia należy dokonać przesyłając załączoną wypełnioną kartę zgłoszenia wraz z potwierdzeniem wpłaty na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., do dnia 10.04.2019 r.  


Serdecznie zapraszamy

Pobierz kartę zgłoszenia



Raport nr 1 firmy HSM Polska

Raport nr 1 firmy HSM Polska:

"Rynek gospodarki odpadami po wprowadzeniu rewolucji śmieciowej"

stan na wrzesień 2014

Historia Gospodarki Odpadami

Historia Gospodarki Odpadami

Ministerstwo Środowiska

Ministerstwo Środowiska

NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Grupa zamknięta - wymaga logowania
Udostępnij